خرید دستگاه آر تی ام اس

rTMS

خرید دستگاه آر تی ام اس یک ضرورت است.  

در کلینیک‌های روانی، برای درمان کسانی که افسردگی شدید و مشکلات عصبی دارند، خرید دستگاه آر تی ام اس (سیستم تحریک مغناطیسی مغز) از ضروریات است. آر تی ام اس (rTMS) دستگاهی است که زندگی این افراد را تغییر می‌دهد و کیفیت زندگی‌ بهتری را به ایشان ارائه می‌دهد.

 rTMS چیست؟

تحریک مغناطیسی مغز(TMS) همچنین به عنوان تحریک مکرر مغناطیسی مغز (rTMS) شناخته می شود. در واقع یک روش غیرتهاجمی است. در آن از میدان‌های مغناطیسی برای تحریک سلول‌های عصبی در مغز، برای بهبود علائم افسردگی و سایر مسائل عصبی استفاده می‌کند.

TMS دارای یک سیم پیچ الکترومغناطیسی است که روی پوست سر نزدیک پیشانی قرار می‌گیرد. آهنربای الکتریکی یک پالس مغناطیسی بدون درد ایجاد می‌کند و سلول‌های عصبی را در ناحیه کنترل خلق و خوی مغز تحریک می‌کند. در حالی که ثابت شده است که این روش خلق و خو را بهبود می بخشد و علائم افسردگی را تسکین می‌دهد، واقعیت بیولوژی فناوری TMS کاملاً درک نشده‌است.

rTMS

لزوم خرید rTMS

چندین مشکل عصبی وجود دارد که یک دستگاه TMS ، قادر است با تسکین علائم برای افراد برطرف کند. این قابلیت، امتیازی برای خرید دستگاه آر تی ام اس می‌باشد.

افسردگی

خرید دستگاه آر تی ام اس ، در درجه اول برای درمان اختلال افسردگی اساسی، سودمند است. معمولاً برای کسانی که از افسردگی مقاوم به درمان، رنج می‌برند، توصیه می‌شود. به این معنی که این افراد از دارو و درمان رهایی نیافته‌اند.

اختلال استرس پس از سانحه و rTMS

 rTMS  قشر جلوی مغز، که نحوه پردازش ترس و نگرانی را تنظیم می‌کند، را هدف قرار می دهد. مطالعات نشان می‌دهد که rTMS برای افرادی که از PTSD (اختلال استرس بعد از سانحه‌) رنج می‌برند مفید است. که طول درمان، تا شش ماه می تواند ادامه یابد.

اختلال وسواس فکری عملی

همچنین، اگر فردی به دارو یا روان درمانی پاسخ نمی‌دهد، دستگاه rTMS می‌تواند علائم OCD (اختلال وسواس فکری جبری ) او را تسکین دهد.

اضطراب

 از آنجایی که افسردگی و OCD  اغلب باعث اضطراب یا علائم مشابه اضطراب می شوند، یک دستگاه rTMS ممکن است تسکین دهنده باشد.

روان‌گسیختگی و rTMS

 توهمات شنوایی یکی از علائم اولیه اسکیزوفرنی است که در اثر فعالیت بیش از حد قشر گیجگاهی-پاریتال ایجاد می شود. یک TMS هدفمند برای این ناحیه از مغز می تواند به کاهش توهمات شنوایی کمک کند.

بیماری پارکینسون و TMS

یخ زدن گام‌ها باعث می‌شود مبتلایان به بیماری پارکینسون احساس یخ زدگی کنند و آنها را از حرکت در حین راه رفتن باز می دارد. مطالعات اخیر نشان می دهد که rTMS ممکن است انجماد راه رفتن را بهبود بخشد.

دستگاه rTMS

درد مزمن و TMS

درمان TMS می تواند شرایط درد مزمن را، با تحریک قشر حرکتی و کنترل انتقال دهنده‌های عصبی مسئول درد، بهبود بخشد. افرادی که از درد مزمن رنج می برند اغلب علائم افسردگی را نیز تجربه می کنند. بنابراین سیستم دستگاه آر تی ام اس ممکن است جهت درمان علائم افسردگی آنها نیز مفید باشد.

rTMS  جایگزین ندارد

هنگامی که بیماران مبتلا به افسردگی شدید به دارو پاسخ نمی‌دهند، اغلب برای آنها درمان تشنج الکتریکی(ECT)

-که در آن از شوک الکتریکی برای شبیه‌سازی فعالیت در قشر جلوی مغز استفاده می‌شود – تجویز می‌شود. معمولاً علائم آنها را کاهش می‌دهد. این شیوه تا حدی موثر است، اما عوارض جانبی قابل توجهی دارد. دلیل آن این است که هیچ راهی برای محدود کردن جریان به قشر جلوی مغز وجود ندارد.

 الکتریسیته ای که به پوست می‌رسد، به کل مغز سرازیر می‌شود و مناطقی را تحریک می‌کند که باعث تشنج و از دست دادن حافظه می‌شود. این درمان تاریخچه طولانی و تاریکی دارد. از دورانی که ولتاژها بسیار بالاتر از آنچه اکنون استفاده می‌شد دارد. البته هنوز هم برای بسیاری از بیماران به طرز غیرقابل تحملی ترسناک می‌باشد.

همچنین این شیوه درمان، گران است. تا حدی به این دلیل است که به نظارت پزشک نیاز دارد و روانپزشکان مدت‌ها است که به دنبال چاره بهتری بوده‌اند.

اکنون بسیاری معتقدند که با ظهور تکنولوژی rTMS  آن را یافته‌اند و آن درمانی است، که به جای شوک الکتریکی مورد استفاده در ECT ، قشر جلوی مغز با یک میدان مغناطیسی تحریک می‌شود و خوشبختانه در این سیستم می‌توان شکل میدان را کنترل کرد تا تنها در قسمتی که مورد نیاز است محدود شود و عوارض جانبی ECT را از بین ببرد.

بر اساس نظرسنجی از 85 پزشک توسط تحلیلگران ویلیام بلر، یک سوم روانپزشکان که قبلاً دارای سیستم‌های آر تی ام اس هستند، قصد دارند تا دو سال آینده دستگاه‌های بیشتری را خریداری کنند.

مشاوره رایگان جهت استعلام قیمت و نحوه خریدمحصولات

Call Now