راهنمای خرید دستگاه تی سی دی

دستگاه تی سی دی

آیا دفتر یا کلینیک شما هنوز با دستگاه های داپلر ترانس جمجمه قدیمی کار می کند ؟ اگر چنین است، وقت آن است که تجهیزات خود را ارتقا دهید تا کلینیک شما بتواند کارآمدتر عمل کند. یا ممکن است شما نیز در حال راه اندازی یک کلینیک جدید هستید و به دستگاه تی سی دی نیاز دارید. به هر دلیلی که باشد ، به مکان درستی آمده اید. برای آشنایی با این دستگاه و نکات مورد توجه در هنگام خرید آن، با ما همراه باشید.

TCD یا سونوگرافی داپلر جمجمه ای چیست ؟

سونوگرافی داپلر ترانس جمجمه ( TCD ) یک آزمایش بدون درد است که از امواج صوتی برای بررسی جریان خون در مغز شما استفاده می کند. پزشکان معمولا توصیه می کنند که این آزمایش را برای تشخیص وضعیت پزشکی که بر جریان خون به داخل مغز تاثیر می گذارد، انجام دهید. همچنین از دستگاه تی سی دی برای نظارت بر نتایج برخی از درمانها ، مانند ، تجزیه لخته ها در شریان های مغز استفاده می شود.

در طول TCD ، امواج صوتی از طریق بافت های جمجمه شما ارسال می شوند. این امواج صوتی سلول های خونی را که در رگ های خونی شما حرکت می کنند، منعکس کرده و به رادیولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب اجازه می دهد تا سرعت و جهت آنها را تفسیر کند. امواج صوتی ضبط و روی صفحه کامپیوتر نمایش داده می شوند.

سونوگرافی داپلر ترانس جمجمه ( TCD )  اقدامات سریع ، غیرتهاجمی و زمان واقعی عملکرد عروق مغزی را ارائه می دهد. دستگاه TCD می تواند برای اندازه گیری سرعت جریان در شریان های پایه مغز برای ارزیابی تغییرات نسبی جریان ، تشخیص تنگی عروق کانونی یا تشخیص سیگنال های آمبولی در این شریان ها مورد استفاده قرار بگیرد.

دستگاه تی سی دی

 موارد استفاده از دستگاه تی سی دی

از سونوگرافی داپلر ترانس کرانیال معمولا برای تشخیص و درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود.

از جمله موارد استفاده از این دستگاه به شرح زیر می باشد :
  • سکته مغزی ایسکمیک حاد : سکته مغزی ایسکمی حاد زمانی اتفاق می افتد که یک لخته خون در رگ خونی مغز ایجاد می شود و جریان خون غنی از اکسیژن به مغز را قطع می کند.
  • وازواسپاسم : این اختلال به معنی تنگ شدن قسمتی از رگ خونی به دلیل انقباض می باشد. در این مورد، معمولا در واکنش به خونریزی مغزی ( خونریزی زیر عنکبوتیه ( SAH ) یا پارگی آنوریسم مغزی ) به وجود می آید.
  • تنگی در عروق مغزی : این تنگی یا انسداد در قسمتی از شریان است که بیشتر به دلیل تصلب شرایین (سخت شدن رگ ها) اتفاق می افتد.
  • میکرو آمبولی مغزی : اینها لخته های خونی کوچکی هستند که از طریق جریان خون عبور کرده و باعث حمله ایسکمی گذرا (مینی سکته مغزی) می شوند.
  • خطر سکته مغزی در بزرگسالان و کودکان مبتلا به کم خونی داسی شکل : تغییر شکل سلول های خونی در کم خونی داسی شکل می تواند منجر به لخته شدن خون و انسداد عروق خونی شود و خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
  • تشخیص شنت بیضی شکل یا شنت از راست به چپ ( نوعی بیماری مادرزادی قلبی ) : در دستگاه تی سی دی، محلول به داخل ورید ساعد تزریق می شود. وجود حباب در شریان های مغزی نشان می دهد که خون به دلیل وجود حفره ای در دیواره بین دو حفره فوقانی قلب ( که به آن PTO  می گویند. )، در جهت اشتباه جریان یافته است. PTO منبع سکته مغزی در کودکان است.
  • تایید مرگ مغزی
  • تشخیص HITS
  • ارزیابی تغییرات ICP و …

همه چیز درباره خرید دستگاه TCD

همانطور که مشخص است این دستگاه به عنوان یکی از پرکاربردترین تجهیزات پزشکی، برای جامعه پزشکی و بیماران بسیار ارزشمند و مهم می باشد. در هنگام خرید دستگاه تی سی دی توجه به آیتم ها و فاکتورهای زیر الزامی است :

دقیق و قابل اعتماد

هر متخصص پزشکی می داند که تجهیزات مراقبت های بهداشتی باید با کیفیت بالا ، دقیق و قابل اعتماد باشند. این امر به ویژه در مورد تشخیص به موقع اختلالات عروق مغزی صدق می کند. در این جا خرید از شرکت بهساز شفا تجهیز به عنوان معتبرترین وارد کننده دستگاه تی سی دی، بهترین انتخاب است.  یک دستگاه مناسب می تواند به شما کمک کند تا مشکلات مربوط به سکته مغزی ایسکمیک حاد ، بیماری سلول داسی شکل ، خونریزی زیر عنکبوتیه ، مرگ مغزی و بسیاری موارد دیگر را سریع تر تشخیص دهید.

قابل حمل

یک سونوگرافی داپلر ترانس جمجمه یا همان TCD علاوه بر دقیق بودن، باید قابل حمل نیز باشد.  دسترسی به این دستگاه هنگامی که برای آزمایش های سرپایی به آن نیاز دارید، بسیار آسان می باشد. توانایی انتقال دستگاه برای پزشکان مهم است زیرا آنها می توانند آن را در صورت نیاز به خانه بیمار ، بیمارستان ، خانه سالمندان و یا مطب پزشک ببرند.

آسان برای استفاده

هیچ چیز برای پزشکان بدتر از این نیست که مجبور باشند روزانه با تجهیزات پزشکی بسیار پیچیده کار کنند. استفاده از دستگاه تی سی دی بسیار آسان است و فقط برای کار با کل دستگاه به یک دکمه نیاز دارید.

دستگاه تی سی دی

داپلر با کیفیت بالا

این سیستم دارای یک داپلر با کیفیت بالا بوده که کاملا دیجیتالی می باشد. این دستگاه در حالت Color M با وضوح بالا عمل می کند و می تواند صدا و تصویر را در هر عمقی به راحتی برای شما پخش کند.

دریافت فوری اطلاعات

یکی از بزرگترین مزایای سیستم TCD  مناسب و با کیفیت این است که بلافاصله اطلاعات پایگاه داده آماری را دریافت می کنید. این در موارد اضطراری بسیار اهمیت دارد. اگر پزشکی گمان می کند که آمبولی در امتداد رگ خونی در حال حرکت است ، تشخیص فوری این مسئله بسیار مهم می باشد.

خرید دستگاه تی سی دی و بهساز شفا تجهیز

هنگامی که به ابزار پزشکی با کیفیت بالا نیاز دارید ، تیم متخصص موجود در شرکت بهساز شفا تجهیز ( بزرگترین وارد کننده تجهیزات پزشکی )  می تواند به شما کمک کند. وقت خود را با تجهیزات قدیمی و ناکارآمد TCD تلف نکنید. دستگاه های داپلر ترانس کرانیال مطب خود را ارتقا دهید تا بتوانید بر موارد مهم ( تشخیص و درمان بیماری مراجعه کنندگان خود ) تمرکز کنید.

مشاوره رایگان جهت استعلام قیمت و نحوه خریدمحصولات

Call Now