دستگاه نوار مغز

دستگاه نوار مغز

آیا می دانید که چرا استفاده از دستگاه نوار مغز یا همان دستگاه EEG مهم است ؟ اگر قصد خرید این دستگاه را دارید، آیا می دانید چگونه و از کجا باید آن را تهیه کنید ؟ مغز شما یکی از پیچیده ترین و جذاب ترین پدیده های جهان است. مغز به شما این امکان را می دهد تا رویدادهای گذشته را به خاطر بسپارید، تمام تجربیات فعلی را پردازش کنید و همه افکار ، خاطرات و یا حتی طرح ریزی برای برنامه های آینده خود را مدیریت کنید.

بهساز شفا تجهیز وارد کننده دستگاههای نوار مغز

دستگاه نوار مغز

همه موارد ذکر خود ارتباط برقرار کنید، با دوستان و خانواده خود صحبت کنید و یا حتی از موارد تهدید کننده زندگی، فرار کنید. مغز شما دائما فعال است. همه اطلاعات را جذب می کند، داده های موجود را فشرده و دوباره به هم متصل کرده و همه چیز را در یک تجربه ثابت ادغام می کند. اما بهتر است به سراغ موضوع اصلی برویم. در مراکز درمانی، کلینیک های تخصصی و یا بیمارستان ها می توانید مشاهده کنید که بسیاری از متخصصان مغز و اعصاب برای تشخیص و سریع تر بیماری از دستگاه نوار مغز ( EEG ) استفاده می کنند. اگر می خواهید بیشتر با این دستگاه پزشکی و نحوه خرید آن آشنا شوید با ما همراه باشید.

EEG یا الکتروانسفالوگرافی چیست ؟

مغز شما شامل میلیاردها سلول است که نیمی از آنها را سلول های عصبی تشکیل می دهد. نورون های مغز از طریق سیناپس ها به شدت به یک دیگر متصل شده اند که معمولا به عنوان دروازه فعالیت های بازدارنده یا تحریک کننده عمل می کنند. هرگونه فعالیت سیناپسی یک ضربه الکتریکی ظریف ایجاد می کند که به عنوان پتانسیل پس سیناپس، شناخته می شوند. این اتفاق یک میدان الکتریکی ایجاد می کند و آنقدر قوی است که در بافت، استخوان و جمجمه پخش می شود. دستگاه نوار مغز برای اندازه گیری این میدان ایجاد شده از روی سطح سر می باشد. به عبارت دیگر، الکتروانسفالوگرافی یا EEG، یک روش فیزیولوژیکی برای ثبت فعالیت های الکتریکی ایجاد شده توسط مغز است.

دستگاه نوار مغز

اهمیت استفاده از دستگاه نوار مغز یا EEG

این دستگاه یک ابزار استثنایی برای مطالعه فرآیندهای عصبی مغز است. علیرغم نام و تلفظ دلهره آوری که دارد، درک ملزومات استفاده از آن به طرز شگفت آوری ساده است.

از جمله دلایل اهمیت این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • EEG دارای وضوح زمانی بسیار بالایی است و می تواند فرآیندهای شناختی را در بازه زمانی که شناخت رخ می دهد، ثبت نماید. فرآیند های شناختی، ادراکی، زبانی، احساسی و حرکتی بسیار سریع هستند. این دستگاه می تواند تغییرات فیزیولوژیکی نهفته در فرآیندهای شناختی را بهتر از سایر تکنیک های تصویربرداری مغز ( مانند MRI و PET ) ثبت کند.
  • دستگاه نوار مغز مستقیما فعالیت عصبی را اندازه گیری می کند. مغز شما دائما در حال فعالیت است و فعالیت الکتریکی ایجاد می کند که بسیار ظریف ( به طور قابل توجهی کمتر از یک باتری 9 ولتی ) هستند. این فعالیت های ظریف با استفاده از این دستگاه قابل تشخیص می باشند. حسگرهای EEG قادر به دریافت این سیگنال های ریز از سطح پوست سر هستند. تحقیقات جدید علوم اعصاب یافته های ثابتی را به دست آورده و نظریه های پذیرفته شده ای در مورد نحوه ارتباط سیگنال های EEG با پردازش شناختی، عاطفی و ادراکی ارائه داده است.

خرید دستگاه نوار مغز

  • این دستگاه ارزان تر، سبک تر و قابل حمل تر است. سیستم های EEG نسبت به سایر دستگاه های تصویر برداری مغز، سبک و قابل حمل هستند. بنابراین امکان جمع آوری داده های انعطاف پذیر را در محیط های واقعی و مختلف فراهم می کنند.
  • EEG علاوه بر واکنش های رفتاری، پردازش های شناختی – عاطفی را نیز در نظر دارد. فرآیند های مغزی در نهایت رفتار شما را هدایت می کنند.
  • با دستگاه نوار مغز می توانید بینش هایی در مورد نحوه عملکرد مغز، مناطق فعال مغز و نحوه تعامل آنها با یکدیگر به دست آورید.

دستگاه نوار مغز

چرا نوار مغز انجام می شود ؟

از این دستگاه معمولا برای تشخیص مشکلاتی در فعالیت الکتریکی مغز که ممکن است با برخی اختلالات مغزی مرتبط باشند، استفاده می شود. از جمله موارد استفاده از دستگاه EEG به شرح زیر می باشد :

  • اختلالات تشنجی ( مانند صرع )
  • آسیب های سر
  • انسفالیت ( التهاب مغز )
  • تومور مغزی
  • انسفالوپاتی ( بیماری که باعث ایجاد اختلال در عملکرد مغز می شود. )
  • مشکلات حافظه
  • اختلال خواب
  • سکته
  • زوال مغز

خرید دستگاه نوار مغز

مقایسه دستگاه نوار مغز با سایر دستگاه ها

  • MEG میدان های مغناطیسی ایجاد شده توسط فعالیت عصبی را ثبت می کند. EEG و MEG هر دو از وضوح زمانی بسیار خوبی برخوردار هستند. ولی اسکنر های MEG بزرگ، ثابت و غیر قابل حمل و گران بوده و به تعمیر و نگهداری مداوم نیاز دارند.
  • تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی ( fMRI )، تغییرات جریان خون را که با تغییرات در فعالیت های عصبی مغز همراه است، اندازه گیری می کند. با اینکه fMRI از وضوح مکانی خوبی برخوردار است، به همان اندازه نیز فاقد وضوح زمانی مانند دستگاه EEG می باشد.
  • PET یک تکنیک تصویربرداری هسته ای است که با استفاده از آن می توان فعالیت متابولیک نورون ها را در طول فعالیت شناختی، کنترل کرد. با اینکه اسکن PET دارای حسگرهای حرکتی بسیار قوی و حساس است ولی از وضوح زمانی بالا ( مانند EEG ) برخوردار نیست.

دستگاه نوار مغز

قیمت دستگاه نوار مغز یا EEG

مانند بسیاری از دستگاه ها و یا هر چیز دیگری در این زندگی، آنچه را که برای آن هزینه کنید، دریافت می کنید. یک دستگاه EEG با قیمت بالا معمولا پیشرفته تر بوده و حساسیت باورنکردنی را نیز ارائه می دهد. تفاوت قیمت در الکتروانسفالوگرافی معمولا به دلیل تعداد الکترودها، کیفیت دیجیتالی شدن، کیفیت تقویت کننده و تعداد عکس های گرفته شده در ثانیه، می باشد.

خرید دستگاه نوار مغز

برای انتخاب و خرید این دستگاه بهتر است با یک متخصص حرفه ای و با تجربه مشورت کنید. برای اینکه بتوانید یک محصول مطمئن را با قیمت مناسب تهیه کنید، حتما باید به دنبال یک نمایندگی معتبر باشید. اگر می خواهید در مورد دستگاه مورد نیاز خود از راهنمایی های یک متخصص بهره بگیرید و یک دستگاه نوار مغز مطمئن برای کلینیک خود تهیه کنید، شرکت بهساز شفا تجهیز همیشه در خدمت شما می باشد.

همچنین جهت خرید دستگاه نورومانیتورینگ و آر تی ام اس می توانید با همکاران بخش فروش ما تماس حاصل نمایید .

مشاوره رایگان جهت استعلام قیمت و نحوه خریدمحصولات

Call Now